Agentinformation
Här finns viktig information för resekonsulter som bokar Flygtaxi, Tågtaxi och våra transfer-produkter.
**************
Agentinformation - från A-Ö
Under A till Ö hittar du en del mer specifik praktisk information om produkter, bokningsregler och andra tips. An English translation of this "A to Z" is found on www.flygtaxi.se/agent/en/info
I Amadeus under >GGSURFLYGTAXI hittar du mer hjälp om Amadeus-relaterade frågor.
Prisjusteringar
I samband med pågående prisjusteringsarbete kan prisuppgiften i Amadeus visa det kommande priset men vi svarar med det gamla. Det korrekta priset är det som vi svarar med i RM*SUR-raden.
Utrikes destinationer
2015-03-25: Priserna för transporter i anslutning till de flesta flygplatser i Europa och USA har justerats med tanke på förändrade valutakureser.
Flygtaxi finns bokningsbart på ett 40-tal internationella flygplatser. Specifik agentinformation och bokningshjälp läs här. Kundspecifik information hittar du här.
Flygtaxi finns bokningsbart på ett 40-tal internationella flygplatser. Specifik agentinformation och bokningshjälp läs här. Kundspecifik information hittar du här.
Flygtaxi telefonväxel
Tänk på att välja rätt knappval då ni ringer till oss. Gäller det eftersökning av bil eller en tidsändring för en taxi samma dag, då ska ni ringa direkt till transportören. Ni kan antingen välja knappval #2 för att bli kopplad till rätt transportör om ni kan riktnumret för orten eller så hittar ni telefonnumren under GGSURTELEFON i Amadeus eller på vår hemsida i rullisten för Knutpunkter & mötesplatser under fliken Priser. Vi vill även passa på att påminna er om att ni kan få många svar och mycket hjälp både via vår hemsida och på GGSURFLYGTAXI i Amadeus.
- Telefon: 08-120 920 00
- E-post:
- support@flygtaxi.se
Knappval #2: Supportärenden (Agentsupport)
Agentinformation
- Från A - Ö, en liten uppslagsbok med de vanligaste svaren.
- Teknisk beskrivning av förändringar i Amadeus från 2011-10-19.
- AP SUR FP= ersätts av RM* FPSUR = osv.
Exempel: RM* FPSUR = CCDC36148123123123/X1223
Adressfel?
Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få med att hålla vårt adressregister korrekt och uppdaterat. Har du hittat en adress som inte finns i vårt adressregister eller någonting annat som inte stämmer? Skicka ett e-postmeddelande till adressfel@flygtaxi.se.
Vid adressökning i Linkonline (Tågtaxi) bör man söka adressen inklusive nummer, skriva in ett kommatecken och ange postorten eller kommunnamnet. Detta för att begränsa möjliga förslag i pop-upfönstret. Det är inte nödvändigt att skriva hela adressen eller hela ortsnamnet vid sökning. Ibland kan det vara en fördel att söka med färre tecken. T.ex. om man är osäker på stavningen. Om någon har förslag på "alternativ stavning" för att underlätta adressökning så tar vi gärna emot förslag på adressfel@flygtaxi.se.
Vid adressökning i Linkonline (Tågtaxi) bör man söka adressen inklusive nummer, skriva in ett kommatecken och ange postorten eller kommunnamnet. Detta för att begränsa möjliga förslag i pop-upfönstret. Det är inte nödvändigt att skriva hela adressen eller hela ortsnamnet vid sökning. Ibland kan det vara en fördel att söka med färre tecken. T.ex. om man är osäker på stavningen. Om någon har förslag på "alternativ stavning" för att underlätta adressökning så tar vi gärna emot förslag på adressfel@flygtaxi.se.
Nyhetsbrev
Ett nyhetsbrev för resekonsulter. Om du vill få nyhetsbrevet direkt till din e-post, skicka ett e-postmeddelande till nyhetsbrev@flygtaxi.se.