Bokningshjälp
Vi behöver tre kategorier av uppgifter innan vi kan fullborda din beställning och vidarebefordra dig till betalningsuppgifter; resenärer, kopplingar och taxi-/transferresor. För varje kategori finns en Lägg till-knapp till höger. Klicka på dessa för att komma till respektive inmatningssida, när du fyllt i uppgifterna på inmatningssidan, klicka Fortsätt för att återgå till översiktssidan. Du kan sedan när som helst ändra dina uppgifter genom att välja Åtgärder › Ändra som visas i högermarginalen, eller radera den genom att välja Åtgärder › Radera.
Koppling vad är det?
Hos oss beställer du taxiresor. Våra resor är kopplade till en resa med flyg, tåg eller färja som du beställt hos andra transportörer. Med kopplade menas att vi anpassar våra tider till dessa resor. Blir tåget försenat väntar vi. Har flyget avgångstid 08:00 anpassar vi din upphämtningstid för taxin till detta. Vi bevakar dessa resor och behöver därför uppgifter om dessa.
När du lägger till en koppling lägger du alltså bara till information om dessa resor. Våra taxiresor sker sedan till eller från dessa kopplingar.
Bokningen hittar inte min adress — vad gör jag?
Anledningarna kan vara många. Kontrollera först stavning och gatunummer. Stämmer dessa uppgifter prova att söka utan ortsnamn. Du kommer då att få en adresslista över alla platser i Sverige där denna gatuadress hittades. Kanske finns din gata på en annan ortsbenämning än den ort du angav. Skulle vår bokning ändå inte hitta din adress, kontakta vår bemannade kundtjänst och vi hjälper dig kostnadsfritt med din bokning.
Vill du resa mellan en station och en flygplats så anger du antingen en tågresa eller en flygresa som koppling i ena ändan och söker den andra som en adress.
Behöver jag ange alla resenärer i ett sällskap?
Beställer du en Egen TAXI, eller en Stor TAXI vill vi bara ha namnet på den som är kontaktperson för sällskapet. Vi behöver inte heller ha reda på hur många ni är om det inte är något särskilt ni vill påpeka (se nedan info till förare). Däremot rekommenderas att antal personer anges i informationen till föraren vid bokning av Stor TAXI. För Egen TAXI samt för Stor TAXI gäller priset hela bilen.
Bokar du däremot Delad TAXI eller en TRANSFER-produkt och är flera personer måste vi ha alla resenärernas namn. Är ni två personer som skall från och till samma plats är normalt en Egen TAXI att föredra framför två Delad TAXI. För Delad TAXI samt för TRANSFER-produkt gäller priset per person.
När kan jag använda ”info till förare”?
Ett exempel är att ni vill förtydliga hur föraren skall hitta adressen. Ett annat är om ni är ett sällskap och har mycket bagage.
Hur fungerar favoritresor?
Spara en favoritresa gör du t ex då du registrerat all information innan du klickat Fortsätt till bekräfta. Du klickar på Favoritresor, skriver in det namn du vill kalla din favoritresa och klickar på Skapa.
Att använda en favoritresa sker naturligt då du påbörjar en bokning. Du klickar på Favoritresor, sidan listar dina sparade favoritresor. Du markerar de favoritresor du vill använda och klickar på Importera. I bokningen ändrar du sedan de uppgifter som behöver ändras för det aktuella tillfället, t ex tider, genom att klicka på välja Åtgärder › Ändra.
Vill du inte längre att en favoritresa skall finnas kvar markerar du favoritresan och klickar på Radera.
Hur gör jag för att boka två bilar till samma adress (Egen TAXI, Stor TAXI)?
Finns det en koppling och samma adress för båda taxiresorna är det enkelt. Det räcker med att lägga till två olika resenärer ur sällskapet.
Finns det två kopplingar kan du göra det i en bokning men det blir lite krångligt att förklara här. Du kan naturligtvis göra två bokningar. Använd i så fall två olika namn så vi tydligt ser att det är två bilar som är bokade och inte handlar om en dubbelbokning.
Trots hjälp fungerar det ändå inte för mig — hur gör jag?
Kontakta vår bemannade kundtjänst och vi lotsar dig genom din bokning.